sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Pieni ja vaikea projekti nimeltä piha.

Kellarin ohella täällä kotona keskustellaan nyt paljon pihaprojektista.. Se olis tän kevään, kesän ja alkusyksyn homma. Ja on muuten vaikea projekti ihmiselle, joka ei tiedä näistä jutuista mitään! Noh, kovasti olen nyt tutkaillu pihajuttuja netistä ja piirtäny muutaman kuvan ipadin sketch-ohjelmalla ;) Tässä mun tän hetken "paras" suunnitelma :D ei kovin nätti piirustus, mutta kyllä siitä selvän saa mitä mietin ;) Onneksi ei ole piha kuin sen 330neliöö, muuten laittaisin jonkun muun suunnittelemaan...


1. Nykyisen repeilevän ja epätasaisen asfaltin tilalle tulisi jonkinlainen pihakiveys.



2. Piha-alueella tulisi pieni oleskelualue, johon tulisi näillä näkymin pieni muurattu grilli. Oleskelualueen takana tontin rajalla on nyt vadelmapensaita ja ne tulee todennäköisesti jäämään.




3. Pihakivetyksen oikealla puolella on tällä hetkellä yksi mustaviinimarjapensas ja kaksi karviaismarjapensasta sekä raparperiä, nämä tulee jäämään. Haluaisin rajata alueen kivetyksestä jotenkin...


4. Oleskelualueen viereen nurmikkoa.



5. Autotalli ja puuvarasto.

6. Talo.


Muutamaan kohtaan (kuvassa harmaalla) ajattelin laittaa jotain soraa. Olisi vähän vaihtelevuutta pihassa.



Noniin lukijat, heräsikö teillä jotain ajatuksia ;) Kertokaas tälläiselle aloittelijalle, jos on hyviä vinkkejä :) Nyt pitäisi vain miettiä mistä tässä projektissa lähdetään liikkeelle.... :D

4 kommenttia:

  1. Vinkkejä ei oo antaa niin minkäänlaisia, mä ku oon ehkä maailman surkein pihanlaittaja/-kunnossapitäjä :D mut suunnitelmat kuulostaa kivalta :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans! Ja jostain pitäis kaivaa vielä innostuski hommaa varten ;) ei siis hyvin mee :D katsomme miten suunnitelmat tästä vielä muuttuu...

      Poista
  2. Mun ensimmäinen kommentti hävisi täältä :/ Hienolta tuo suunnitelma näyttää :) Mitens oli, pitikö pihassa kaivaa vielä jotain putkia? Itte oon todennut, että mulle sopii paremmin kesäkukat joissain ruukuissa kuin tuolla penkissä ;) Taitaa piakkoin ainut penkki muuttua myös hyötyviljelyyn ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ihmettelinki että mihin katos yks kommentti :D jep, pitää laittaa talon kahdelle sivulle salaojat ja ulkopuoliinen eristys.. Heh, kyllä ruukkukukat on parhaita! Ja hyötyviljely myös! :)

      Poista