keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Oikein mukava päivä takana :)

Mä yllätin aamulla jopa itteniki! Nimittäin päätin leipoa sämpylöitä! Mä en tosiaankaan oo mikään leipuri-tyyppi, joten sämpylöiden tekoki on todella todella harvinaista. Oisinko leiponu niitä kerran pari ku oon kotoa pois muuttanu (eli 10 vuoden aikana..) :D Oon vaan sitä sorttia, joka mokaa aina. Yleensä pullat ja sämpylät on sellasia kovia ku kivi... MUTTA TÄNÄÄN: Onnistuin!! Ja aion alkaa leipomaan useemminki. Täytyi vaan käyttää vähä vähemmän jauhoja....


Sämpylöiden nautiskelun jälkeen iski tosi kova pakkausvimma! (niin, se muutto on kahden viikon päästä, että aivan hyväki pakkailla..). Kesken pakkaamisen pikkuneitiki heräs päikkäreiltä ja halus tulla apuriksi (ts. hidastamaan sitä) ja kohta lopettelinki koko homman.



Iltapäivästä käytiin vielä Ikeassa. Ostettiin yks juttu mikä piti kyllä ostaa vasta seuraavaan asuntoon, mutta halusin niin nähdä miltä se näyttää tässä asunnossa... Kuvaa tulossa.. :)
Ainoo miinus tässä päivässä on se, että Ainolla alkoi nenä vuotamaan :( mutta onneks on sellasta valuvaa sorttia, ettei tukkoon mee.

4 kommenttia:

  1. Joo mäki opin leipoon sämpylöitä ku jossain kohtaa tajusin vähentää jauhoja :) Ei enää hajottas nykysämpylät ikkunaa vaikka miten lujaa heittäs kohti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D mun edelliset voisilmäpullat oli just sellasia et rikkois ikkunan :D

      Poista
  2. Meillä oli muutossa noita samoja Bilteman laatikoita, oli ihan huippuja!
    Ja vinkkinä sämpylöihin; kun sen taikinan jättää vähän "tahmeaksi" niin tulee tosi mehukkaita sämpylöitä eikä mittään kiviä. ;)

    Heidi&Vilma

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ostettiin 17kpl noita laatikoita mun työkaverilta ku niilläki oli just muutto :) Käteviä! Viimeks oli Ikean samanlaisia, neki oli tosi hyviä :) Joo, mä jätinki sen taikinan sellaseks, aattelin kyl eka et taitaa olla liian löysää, mut ei ollu :) Kiva kun kävit jättääs kommenttia <3

      Poista